Ads 468x60px

divendres, 18 de març del 2011

La comunicació com a motor d’impuls social


Marcel Invernon, Montse Blanco i Dani Zafra. Fotografia de Bruna Garcés.

El passat dijous 17 de març van venir a la Facultat de Comunicació Blanquerna a fer una conferència dos membres de l’Obra Social “La Caixa”: Montse Blanco (cap de publicitat) i Dani Zafra (director de màrqueting).

L’acte començava a les 16.30 hores però, mitja hora abans, ja hi havia gent agafant lloc el més a prop possible de la taula presidencial. Era una aula massa petita per l’acte que s’havia de dur a terme, de manera que aquells que van decidir arribar puntuals no van trobar lloc o, fins i tot, van haver de quedar-se de peu a la porta.

Tot just van entrar els dos protagonistes, gran part de la sala es va aixecar i apropar a ells per poder-los fotografiar: mirant a la càmera, parlant entre ells, o sostenen amb la mà el cartell publicitari d’algunes revistes... Van venir acompanyants per Marcel Ivernon (Online Campaign Responsible Fundació La Caixa) que va actuar com a moderador i, a més a més, és antic alumne de la 2a promoció de la FCB. Ell va ser qui va haver de frenar l’onada de “flash” que els estava caient. Els alumnes van insistir una mica més amb les fotografies però finalment van cedir i van agafar seient.

Marcel Ivernon els va fer una breu presentació i, tot seguit, Dani Zafra va prendre la paraula. Parlava aparentment decidit però, tot i això, estava prou nerviós. Va presentar les funcions principals d’aquesta fundació: es dediquen a tres sectors principals (ONGs, Polítiques Socials i Empreses) i el que pretenen és aconseguir diners per a finançar obres socials. I a partir d’aquest resum es van dedicar a posar exemples publicitaris de diferents campanyes que han realitzat. Com per exemple, les “Pastillas contra el dolor ajeno”, que la qualificaven com una de les millors campanyes, o el cas “Incorpora”, que és un programa d’integració laboral, o un cas més conegut com la campanya d’ajuda a Haití. El que van remarcar més va ser el principal objectiu d’aquestes campanyes: informar, sensibilitzar i implicar a les persones. A més a més, les necessiten dur a terme perquè la gent prengui consciència de la tasca que duen a terme, ja que primerament l’Obra Social “La Caixa” funcionava però, com que no la mostraven en els mitjans de comunicació, la població els criticava per no dur res a terme.

Montse Blanco, també antiga alumna de la FCB, va quedar en un segon pla. Simplement, anava afegint comentaris a l’explicació de Dani Zafra, el qual va decidir fer la presentació de peu.

A les 17.30 hores ja van donar per finalitzada la seva conferència i van donar pas al torn de preguntes. En aquest moment els alumnes tampoc van estar gaire participatius: van haver-hi només dues intervencions i a les 17.30 hores el públic ja va començar a abandonar l’aula. Sortien cansats i no gaire entusiastes del que havien presenciat. Cal tenir en compte que era l’últim dia de les Jornades Blanquerna i els ànims no estaven al màxim... sempre esperes aprendre coses noves en un acte com aquest, però no va ser el cas. 

Bruna Garcés

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Powered By Blogger