Ads 468x60px

dimecres, 16 de març del 2011

Comunica't AMB valors!

El tractament dels valors en la comunicació són els protagonistes en les Jornades Blanquerna d'aquest any. Ahir, dimarts 15 de Març, va donar lloc una de les primeres conferències amb un tema completament centrat en les jornades que portava com a títol "Valor de la comunicació,  la comunicació per valors, compartir valors" i on el convidat va ser Ramon Guardia, president de Valores&Marketing acompanyat de Carolina Sorriba, ex alumna de la Facultat de Comunicació Blanquerna.

Les noves formes de relació van ser el primer punt a remarcar per Ramon Guardia al parlar d'aquest canvi tant impactant en la comunicació de valors. Però Guardia no va parlar d'una comunicació "de" valors, sinó d'una comunicació "amb" valors ja que aquests s'han volgut instrumentalitzar, transmetre i desenvolupar. També va remarcar una nova societat, la societat 3.0, la qual vol compartir valors. Aquesta societat s'està creant a partir de una evolució en la forma de comunicar. El secret, la connexió de qualsevol marca amb els valors de les persones, per tant, una comunicació unidireccional creada per una aliança entre la persona i el consumidor, també anomenada "presumer". Però no només ha estat aquesta evolució de comunicació, sinó que la societat a creat una necessitat de compromís i una preocupació per l'entorn que ha donat pas a l'aparició d'un nou model de consumidor.

L'altre part de la conferència es va centrar en aquest nou consumidor esmentat anteriorment. Guardia va remarcar les "3i"; identitat, imatge, i integritat necessàries per a que una marca arribi al consumidor i el persuadeixi en ment, cor i espiri't. Ramon Guardia va escollir tres exemples ven clars per explicar que és el que ha de fer una empresa per instaurar aquests valors necessaris pel funcionament d'una empresa i per a que el producte arribi al consumidor tal i com es desitja. El primer esmentat va ser Carrefour el qual amb el reutilitzament de la bossa ecològica a comportat un canvi social mentalitzant a tots els consumidors. La Caixa va ser l'ejemple clar de la responsabilitat, és a dir, centrant-se principalment en arribar al client mitjançant la sensibilització, per tant, els valors. Solen dir que allò bo ens ho deixem per l'últim, i així ho va fer Guardia, deixant-se com a últim exemple el seu favorit i, sobretot, un gran exemple per a tots. Ausonia ha aconseguit crear una campanya plena de valors, i no tan ha  sols ha aconseguit donar una gran sèrie de diners, sinó que de certa manera ha sensibilitzat aquest càncer creant així un be social que supera en tots els àmbits a les donacions econòmiques.

Ramon Guardia va acabar remarcant que la suma i el conjunt de la cultura i la ecologia és el que anomenem globalitazació. "Companies that conduct themselves ecologically and create real value that aligns with the social good will be competitively favored." (Las empresas que se conducen ecológicamente y crean el verdadero valor que alinea con la buena voluntad social con espíritu competitivo seran favorecidas). Amb aquesta frase de Phillip Kotler va ser com Guardia va acabar la seva conferència i concloent amb una reflexió; "No sabem que ens esperarà en un futur, però sabem que tot està en un continuo procés de canvi i que per tant nosaltres som els espectadors i a més, els protagonistes. Som nosaltres els que comportem aquest canvi, els que ho fem."




Mar Díaz Juan

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada

Powered By Blogger